Snö igen

Jaha, då var det dags igen. För snö. Igår var det snöigt och blåsigt så in i norden! Men det var plusgrader, så mycket av snön som kom igår smälte. Men i morse när man vaknade hade det kommit nästan en decimeter! Då var det bara att ut och skotta. Hade skottat framför bilen och det som plogen lämnat- ca 2 meter ut till gatan från tomtgränsen. När jag skottat klart (det jag hade tänkt iallafall) kom plogen och lämnade en fin liten vall igen framför uppfarten... jag kan säga att jag inte hälsade på mannen som körde- grrrrr! Fick gå in och lägga Arwin och sedan gå ut och skotta igen, jättekul... Snön som är kvar på uppfarten får smälta bort.


Arwin i sin nya goa mössa och Bamseoverallen jag hittade på Barnloppisen!


Snö smakade tydligen mmmmmmm. Jaja, så länge det inte är gul snö får jag väl va´gla´


Jag var uppe på vinden och hämtade en snöskyffel och Arwins pulka också! Tänk att jag vågade mig upp där! :-) Det brukar bli Glenn som får gå upp på vinden annars kan jag tillägga om ni inte redan listat ut det! Så efter det så körde jag Arwin i pulkan i trädgården. Han skrattade och hade det kul!


Arwin i sin pulka

Snön fortsätter att falla. Antar att det är Vänersnö som kommer nu. Snart är det tre år sedan vårt hus kom. Tror det var runt 11 november 2007!

Häromdagen var det nästan minus åtta grader på morgonen. Den dagen passade vi på att ta en morgonpromenad. Arwin somnade och jag tog lite kort!




Älvorna dansar på vattnet




Arwin håller på att somna

I lördags var vi uppe på Hunneberg och grillade med ett par från föräldragruppen och deras vänner. Jättettrevligt! Men man luktade rök när man kom hem, allt fick hamna i tvättmaskinen! I söndags var vi på namnkalas, jättetrevligt det med!

Kommer inte ihåg om jag skrivit att jag ska buzza Zetas Parmesan ost? Det ska jag iallafall göra. Har nu kommit på lite recept vi ska bjuda på! Parmesan är verkligen gott! Arwin älskar det också!

Har hittat flera radiostationer som bara spelar julmusik på min Squeezebox (internetradio). Så nu kan man komma i riktig julstämning! Snart får man väl börja göra pepparkakor och annat julgodis!

Jag har ju läst en jättebra bok också! Man vill bara fortsätta läsa för att se hur den ska sluta! Inte en tråkig sida! Det är min före detta arbetskamrat Päivi som skrivit den! Julklappstips kanske?! Finns att beställa fraktfritt på Bokus!


Kommentarer
Postat av: Emma, Oliwers mamma

åhhh va kul o hitta din blogg :)

Va fin han e Arwin :)

Ja på barnloppisarna kan man verkligen fynda :)

2010-11-11 @ 00:54:32
URL: http://fantasiemma.blogg.se/
Postat av: Maria

Kul att du hittat hit! Jag har kikat in på din blogg oxå:-)

2010-11-29 @ 19:33:54
Postat av: Josefine - mamma till Hugo

Hej!

Vill tipsa om tävlingarna i min blogg. Det kommer upp nya med jämna mellanrum och för tillfället pågår två stycken. Det du kan vinna är:



-Velourbyxor

-Presentkort på Saltå Kvarn



Välkommmen in och delta!

2010-12-05 @ 19:00:00
URL: http://joosefinea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0