Tredje advent närmar sig

Hmmm, nu var det återigen länge sedan vi skrev nåt. Då ska man försöka komma ihåg lite av det som hänt sedan sist!

Vi har varit och gratulerat både Arwins farmor och morfar som fyller år med bara lite mer än en veckas mellanrum. Och så har det snöat, snöat och snöat. Till och med jag som älskar snö tycker att det räcker nu! Iofs, om någon annan skottar snön så kan det få komma lite mer! ;-) Bara det ligger kvar till jul och nyår. Det blir lite mer julkänsla då tycker jag!


Detta var för ett tag sedan... nu är det ännu mer snö på altanen!

En dag var jag och Arwin till pulkabacken, tror nog jag tyckte det var roligare än Arwin att åka!:-) Tänk om man haft en så bra pulkabacke- och snö- när man själv var liten! Det hade varit rena himmelriket! Har bakat lussekatter också och idag ska jag passa på att göra lite julgodis när jag är ensam hemma. Arwin är på dagis- sista dagen på inskolningen och Glenn jobbar.
Arwin har alltså haft inskolning den här veckan. Så idag lämnade jag honom efter att jag satt med när de åt frukost. Och om allt går som det ska, hämtar jag honom efter sovstunden. Han grät inget när jag lämnade honom, så jag hoppas verkligen att det går bra idag! Det gör ont som det gör ändå i mammahjärtat att lämna honom! På måndag är det då dags igen att börja jobba igen, hoppas jag kommer ihåg hur man gör! :-)

Glenn stackarn har fått hål i en visdomstand och eftersom han besväras så ska den ut i eftermiddag! Får hoppas, för hans skull, att han ändå kan följa med på julfesten på hans jobb ikväll!

För en vecka sedan var vi och hälsade på på morfars gamla jobb, Räddningstjänsten. Arwin verkade tycka det var spännande, fast han var jättetrött! När vi åkte dit hade de fått en utryckning, så det var inte alla bilar inne på stationen. Men Arwin fick provsitta en tankbil och fick gå omkring i korgen på stegbilen. När sen förstabilen kom in igen pekade Arwin på den. Tror han kände igen den från att vi sett den tidigare! Han vet tom hur brandbilen låter! *Stolt mamma*.




Idag har jag då tänkt att göra lite julgodis, detta är vad jag tänkt göra;

- Ischoklad (med SMÖR)
- Bountybollar
- Snickersrutor

För recept på de sista två, kolla in den här sidan: En sida med mat. En annan bra receptsida är denna!

Ja, just det! Höll på att glömma att jag buzzade (Buzzador) Parmesanost för ett par veckor sedan! Gjorde en kanongod kycklingrätt;


Bild tagen dagen efter på resterna

4 pers
600 gram kycklingfilé
5 dl grädde
1 höns/kycklingbuljongtärning
balsamvinäger, salt & peppar
1-2 vitlöksklyftor
100 g Zetas Parmesanost, 22 månader

Dela ev filéerna in mindre bitar. Stek dem och krydda med salt och peppar. Blanda grädden, vitlöken och ev lite balsamvinäger efter smak. Lägg de stekta fileérna i en ugnsfast form och strö över buljongen, häll därefter över gräddblandningen. Till sist strö över riven Parmesanost. Sätt in i ugnen, 225 grader, tills osten fått färg. Servera med en god sallad och ris eller klyftpotatis!

Och nu har jag kommit med och ska få testa HIPPs barngröt! Värdekupongen har ramlat ned i brevlådan, så nästa gång vi handlar får jag köpa ett paket! Ska bli spännande att se vad lilleman tycker om den! Mannagrynsgröten på förskolan idag tyckte han inte om!

På söndag är det tredje advent och idag är det två veckor till julafton och granen är inhandlad! Så mysigt! :-)

Städhjälp!


Arwin med sin nya Cars-ryggsäck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0