Julgranen pyntad

Sista helgen före julafton! Och idag frångick jag min tradition att pynta julgranen den 23 december. Kommer nog att ha fullt upp ändå dagen innan julafton och så får man njuta av den lite längre! Granen köpte jag innätad, så jag fick gå på känslan när jag skulle välja gran och hoppas att den inte var alltför risig. Nu när jag öppnat nätet så kan jag bara konstatera att det var en jättefin och tät gran jag valt! När jag skulle sätta i ljusslingan var Arwin överlycklig och tyckte det var jättespännande. När vi sedan skulle klä granen, så var det jag som satte i kulorna och Arwin som plockade bort dem. Det fortsatte han med även senare under kvällen... tålamod... kan behövas! Hoppas han snart tröttnar.





I veckan har vi också testat HIPP´s barngröt via Smartson testpilot. Tyckte gröten var i klass med Semper vad gäller smak. Vi valde Hipp fullkorn multikorn 12 månader. Kanske ska säga att jag tycker mycket bättre om Sempers grötsmak än Nestlés! Alltså smakade den gott! Nackdelarna är dels att den är dyr, ca 27 kronor för 8 portioner. Och dels att förpackningen är alldeles för liten. Arwin äter oftast 1½ portion gröt, 1-2 gånger per dag. Så den räcker inte länge. En annan fördel, förutom smaken, är att den är ekologisk.



Igår var jag och Arwin hemma hos mamma och pappa och tittade på valpen Rocky Racoon som de passar några veckor. Han väntar på att bli såld, så är det någon som är intresserad av en engelsk springer spanielvalp är det bara att säga till! Han var sååå himla söt, men ack så vassa tänder! Hundar är så kloka, de verkar verkligen förstå att Arwin är ett barn och att man ska vara försiktigare med honom.


Arwin och mormor ska ge vovvarna lite godis


Rocky


En glad Arwin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0