Regn och åska

Vilket väder det varit igår och idag! När jag och en arbetskompis cyklade hem från jobbet igår så ösregnade det, vi var inte direkt klädda för det, så det blev lite blött! Fick kryssa mellan vattenpölarna sista biten för att inte blöta ner skorna allt för mycket. Och idag har det spöregnat, haglat och åskat! Jag och Glenn satt i soffan och Arwin låg och sov när vi plötsligt hör en väldig smäll, strax innan såg vi ett ljussken. Den blixten var nära kan man säga! Hjärtat slog snabbt efteråt, lite småläskigt när det är så nära!

I morse efter vi ätit frukost och lekt lite med Arwin tänkte jag baka bullar! Jag ropade till Glenn att "nu sätter jag på Ring så spelar vi", han tycker inte det är lika kul... Jag börjar iallafall greja lite i köket när jag plötsligt inser att det är Therese från föräldragruppen som är med i radion! Och hon svarar rätt på frågan, en annan hade inte en susning om svaret! Så kul! För några veckor sedan var det en arbetskompis som var med i programmet.
Det blev allt bakat också. Måste ju förbereda inför Arwins ettårskalas som går av stapeln nästa fredag! Idag testade jag ett recept på vetebröd i långpanna, med supergod fyllning. Och så blev det "Nästan nyttiga kakor".

Vi var en sväng på Trestad center också och kollade in Lekia och outleten de har där. Sedan åkte vi till Överby. Jag släppte av Glenn och Arwin så de kunde gå till Kjell & co. Själv åkte jag vidare till Blomsterhallen... men jag insåg snart att det inte skulle bli några växter eller plantor idag- det var Junkfest (= väldigt mycket folk och lite parkeringsplatser). Jag gav upp och åkte och mötte upp G och A istället. Hoppas jag kommer iväg till Nisses växter i Uddevalla imorgon!

När regnet och åskan började lätta gick vi ner till kanalen. De ska ha underhållsarbeten i slussarna (har jag för mig) i några dagar, så de ska tömma delar av kanalen på vatten. Men här hade de inte tömt vattnet än- till vår stora besvikelse. Vi får åka till Trollhättan istället och kolla! Där har de iallafall tömt vattnet enligt säkra källor! På vägen hem från kanalen hittade vi en liten groda. Arwin tyckte det var jättespännande!



Om det är någon som undrar hur det gått med Arwin och hans gång, så kan jag meddela att han verkar tycka det är roligare att krypa! Han står ibland och tar några steg, men oftast slänger han sig mot mig eller Glenn! Men det kommer väl när han är redo! Vi vet ju att han kan!

Nu är det läggdags! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0