Sommaren är tillbaka...!

... iallafall för en dag! Vilket härlgt väder det varit idag- och varmt! I natt har vi stensovit hela familjen. Trodde inte mina ögon när jag vaknade och klockan var halv åtta! Kvart i åtta bestämde jag mig för att gå upp och då låg Arwin och småpratade i sin säng. Glenn vaknade en kvart senare och var lika överraskad han! Mer sånt här tack! Gärna när jag ska vara hemma med Arwin i höst! :-)

Arwin pekar på allt och vi talar om vad det är. Han har lärt sig var lampan, tavlan och dammsugaren är, duktig kille vi har! Just nu ligger han och sover på verandan, det var för varmt på altanen idag tyckte jag. Igår hade vi besök av Joanna, Andreas och lilla Isabelle. Arwin hade tydligen blvit helt tills sig när han såg Isabelle, så jag behöver nog inte oroa mig att han inte kommer trivas på dagis! Han älskar andra barn!

Idag har jag gjort en av världens goaste och enklaste cheesecakes! Den ska vi äta ikväll!

Före och efter hallonkrämen

Här är receptet:

15-18 Digestivekex
100 g smör eller margarin
3 dl vispgrädde
200 g Philadelphiaost
1 burk cremé fraiche
1½ dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
Färdig hallonkräm

Mosa kex och blanda med smör i en matberedare, tryck ut i en form med löstagbar kant. Vispa grädden hårt. Rör samman ost, cremé fraiche och socker, blanda i grädden. Bred ut smeten över digestivekexen. Häll över ett lager med hallonkräm. Låt stå i kylskåp i minst 6 timmar. Går även bra att frysa!

I veckan gjorde jag även en svamppaj av kantarellerna vi fick av min snälla mamma! Det kommer från ICA Kuriren. Riktigt god! Här är länken till receptet: http://www.icakuriren.se/Mat-Dryck/Recept/?q=kantareller&path=/108/&Page=3&RecipeId=9593


Så här såg den ut när jag gjorde den

Häromdagen beställde jag ljusblå sugarpaste och lite annat smått och gott från Kakburken till Arwins kalas! De skulle på semester den 18:e augusti, så jag hoppas verkligen att de dyker upp! Har även beställt boken "Mat för barn och deras föräldrar" från Bokus! Jättebra bok som jag lånade från en arbetskompis för några år sedan, nu vill jag ha en egen!

Har kokat mandelpotatis och morötter till Arwin som han ska få när han vaknar tillsammans med gräddsås och frikadeller. Hoppas han tycker det är lika gott som vanligt!


Nya rabatten och rabatten runt altanen, med en massa härlig lavendel!


Arwin och Glenn leker tittut!


Vår lille älskling!




Trevlig helg önskar vi er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0