Arwin har lärt sig gå!

Den här helgen har Arwin lärt sig gå! Det känns verkligen stort! Vi skrattade alla tre! Och en liten tår kom det också. Han är inte så flitig, men ställer vi honom upp så står han en liten stund och igår tog han då alltså även några små steg! Men helst kryper han fortfarande. Och gå-vagnen kör han med som bara den! Den har stått och samlat damm ett tag, men nu går han fram och tillbaka i köket och hallen. Vänder gör han själv också vår duktige lille kille!



Idag har vi varit på Skara Sommarland med familjen Hygren-Lindberg. Therese hade fått fribiljetter via jobbet, så då fick vi följa med! Jättetrevligt hade vi det! Man kommer inte så långt med två små barn, men det gjorde inte så mycket. Jag, Therese, Cornelia och Arwin åkte bland annat lastbilarna. Cornelia rattade och Arwin satt och gapskrattade! Han kommer nog sova gott i natt tror jag. På vägen till Skara sov han inget, även om han såg jättetrött ut. Börjar han växla till att sova en gång per dag tro?! Vi matade fiskarna också, herregud vad stora de var- och många! Det var lite otäckt nästan...



När vi kom hem så fick vi laga mat till veckans luncher. Iallafall måndagens och tisdagens! Det blev klyftpotatis och kycklingfilé! Rörde ihop olja, ketjap manis, sambal oelek och kinesisk soya. Lade detta tillsammans med skivad vitlök och flingsalt i en ugnsform. Den frusna kycklingen lade jag ovanpå med ytterligare flingsalt och sedan in i ugnen, ca 225 grader. Och så vände jag fileérna efter halva tiden.

Nu blir det snart 2½ Män! Bra program, hoppas vi inte sett avsnittet för många gånger redan:-)


Jag och Arwin tittar på "pippiarna" (=änderna)


Jag och Arwin hälsade på Glenn på gymmet en dag. Arwin tänkte börja hårt med 65-kiloshantlarna på en gång!




Bara 7 dagar kvar att jobba nu innan mammaledighet del 2!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0